Selasa, 18 November 2014

Mahmud Abu Bekir Ditegur Tidak Datang Prosiding Kes Cerai

Oleh: MAIZATUL NAZLINA
editor@mstar.com.my

Sumber : mStar Online
Tarikh : 17/11/2014


Mahmud Abu Bekir Taib.


KUALA LUMPUR: Kes penceraian taikun Datuk Seri Mahmud Abu Bekir Taib ditangguhkan selepas beliau tidak hadir prosiding pada Isnin.

Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Muhamad Abdul Karim Wahab menegur Mahmud dan barisan peguamnya kerana 'hanya cuba menangguhkan kes tersebut', dengan menyifatkan ia sebagai tidak beretika.

"Saya mahu peguam dan defendan menghormati mahkamah dan berharap amalan ini tidak berulang," katanya.

Beliau berkata sebarang permohonan untuk penangguhan sepatutnya dilakukan di mahkamah terbuka dan bukannya menerusi surat.

Hakim menetapkan 1 Disember, 21, 22 dan 29 Januari sebagai tarikh sebutan semula kes.


Mahmud disaman oleh bekas isterinya, Shahnaz A Majid, 51, yang memfailkan tuntutan RM400 juta dengan RM300 juta bagi harta sepencarian sebagai sebahagian daripada penyelesaian penceraian.

Shahnaz juga menuntut 50 peratus daripada keseluruhan aset yang dimiliki Mahmud yang juga anak kepada Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud termasuk kereta mewah, rumah di pelbagai lokasi, tanah di Sarawak dan pegangan saham.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman