Isnin, 17 November 2014

Gigit suami kerana anak

Sumber : Harian Metro
Tarikh : 14/11/2014

Kuala Lumpur: Cemburu buta terhadap bayi sendiri menyebabkan seorang wanita bertindak ganas mencakar dan menggigit suaminya yang didakwa lebih menyayangi anak mereka.

Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam kelmarin, wanita berusia 40-an itu dikatakan ‘naik hantu’ secara mendadak di kediaman mereka di Sri Petaling di sini.

Sumber polis berkata, kejadian berpunca apabila bayi pasangan itu terjaga daripada tidur dan menangis tanpa henti selama setengah jam.

Menurutnya, wanita itu bagaimanapun tidak mempedulikan bayinya itu.

“Susulan itu suami wanita terbabit yang berusia 43 tahun bangun dan memujuk bayinya itu supaya berhenti menangis.

“Bagaimanapun tindakannya itu mengundang rasa tidak puas hati si isteri yang tiba-tiba melenting dan memarahi mangsa,” katanya.


Menurutnya, wanita itu mendakwa suaminya lebih mengambil berat dan sayangkan bayi mereka berbanding dirinya.

“Terkejut dengan tuduhan melulu, mangsa cuba memujuk dan mendakwa bayi itu adalah anak mereka sendiri dan dia tidak pernah membahagikan kasih sayang.

“Namun suspek tidak dapat menerima hakikat itu dan menghamburkan kata-kata kesat menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka,” katanya.

Menurutnya, pergaduhan itu bertukar ganas apabila suspek bertindak menyerang mangsa dan mencakar muka serta badan suaminya.

“Malah wanita itu turut memukul suaminya berulang kali. Akibatnya muka dan badan mangsa berdarah dicakar.

“Mangsa kemudian segera mendapatkan rawatan di klinik berhampiran sebelum tampil membuat laporan di Balai Polis Sri Petaling di sini, untuk tindakan lanjut,” katanya.

Difahamkan isteri mangsa itu mempunyai sikap panas baran dan kerap menyerang mangsa.
Sementara itu jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman