Jumaat, 8 Ogos 2014

Nurul Izzah, suami gagal selesai kes cerai

Sumber : Berita Harian - Skuad
2014/08/08

Kuala Lumpur: Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan suaminya, Raja Ahmad Shahrir Iskandar Raja Salim semalam gagal mencapai penyelesaian dalam kes cerai mereka di Mahkamah Rendah Syariah.

Dalam prosiding di hadapan Hakim Syarie, Ab Malek Awang, semalam, peguam Nurul Izzah, Nor Mawaddah Ramli, memaklumkan kedua belah pihak masih lagi berusaha untuk menyelesaikan kes secara baik meskipun laporan Jawatankuasa Pendamai (JKP) yang dibentangkan pada 26 Jun lalu menyatakan tiada lagi ruang untuk pasangan itu berdamai.     

Nurul Izzah adalah plaintif dalam kes itu.

Nor Mawaddah memohon satu tarikh lain bagi merekodkan hasil perbincangan itu sebelum tindakan seterusnya diputuskan mahkamah.

Perkara itu dipersetujui peguam Zulkifli Che Yong yang mewakili Raja Ahmad Shahrir Iskandar.

Zulkifli juga memohon mahkamah tetapkan tarikh lantikan hakam jika tiada penyelesaian dicapai pada tarikh keputusan penyelesaian itu, 3 September ini.

Hakam adalah jawatankuasa dilantik oleh mahkamah untuk menasihati suami melafazkan talak tetapi sekiranya suami masih enggan maka hakam akan melafazkan talak bagi pihak suami.

Nurul Izzah memfailkan permohonan cerai awal Januari lalu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman