Khamis, 28 Ogos 2014

Ezany mahu teruskan kes nusyuz

Oleh FAIZAL NAZARUDDIN
faizal.nazaruddin@kosmo.com.my
Sumber : Kosmo
Tarikh : 27/08/2014

PETALING JAYA - Pelakon Ezany Nizariff bertekad mahu meneruskan kes nusyuz iaitu perintah kembali taat terhadap isterinya, Lizda Nuryanti Abidin yang bertindak keluar dari rumah kelamin mereka di Seri Kembangan pada 17 Julai lalu.
Ezany atau nama sebenarnya Mohd. Zani @ Mohd. Zohri Mohd. Nizariff, 41, memberitahu Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Subang Bestari dekat sini hasrat berkenaan ketika sebutan kesnya di hadapan Hakim Syarie Mohd. Nurulazhar Mohd. Tohar semalam.
Mohd. Nurulazhar menasihati pelakon yang terkenal dengan jolokan 'tauke belacan' itu agar melantik peguam syarie bagi mengendalikan kes tersebut.
Mahkamah kemudian menetapkan 3 September ini bagi sebutan kes nusyuz terbabit dan permohonan cerai oleh isterinya Lizda Nuryanti, 32, diadakan serentak pada pukul 9.30 pagi.
Lizda Nuryanti bagaimanapun tidak hadir pada prosiding itu.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman