Khamis, 7 Ogos 2014

Isteri Awie Tidak Hadir

Sumber : Harian Metro
7/8/2014

Kuala Lumpur: Proses sulh (perbincangan) antara penyanyi rock terkenal, Awie dan isterinya menemui kegagalan berikutan wanita itu tidak hadir tanpa sebab di Pejabat Sulh, Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, semalam.

Pada perjumpaan semalam, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 46, dan Rozana Misbun, 36, sepatutnya berbincang secara baik mengenai hak penjagaan kekal (hadanah) tiga anak mereka selepas penyanyi itu mendapat perintah hak penjagaan sementara oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini pada 22 Julai lalu.

Bagaimanapun, proses Sulh selama 10 minit itu hanya dihadiri Awie di hadapan pegawai bertugas iaitu Surayah Ramlee.

Ketika ditemui media di luar mahkamah, vokalis kumpulan Wings itu memberitahu dia tidak mengetahui punca sebenar isterinya gagal hadir pada proses Sulh itu dan hanya dimaklumkan mengenai perkara itu menerusi pesanan faks yang di hantar ke mahkamah, kelmarin.

“Sepatutnya ada perbincangan tapi dah dia (Rozana) tak ada, maka tiada perbincanganlah.

“Saya tak pasti kenapa dia tak datang, mungkin datang bulan kot,” seloroh pelakon popular menerusi filem Sembilu dan Hantu Kak Limah itu.

Sementara itu, peguam syarie Mohd Hafizal Parcho yang mewakili Awie memberitahu, berikutan kegagalan Rozana hadir pada perbincangan itu, pihak mahkamah menetapkan 3 September ini untuk sebutan kes berkenaan di Mahkamah Tinggi Syariah.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman