Selasa, 15 April 2014

Lelaki 4 isteri didakwa pukul bini ketiga


KOTA BHARU – Seorang lelaki beristeri empat dihadapkan di Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan memukul isteri ketiganya di rumah tertuduh di Kampung Derdap Limbat, Kubang Kerian di sini, Rabu lalu.

Bagaimanapun, tertuduh, Adnan Abdullah, 50, mengaku tidak bersalah dan mohon untuk dibicarakan ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nik Habri Muhamad.

Mengikut pertuduhan, Adnan didakwa memukul dengan tangan sehingga menyebabkan kecederaan terhadap Norma Ismail, 41, di sebuah rumah di Kampung Derdap Limbat, Kubang Kerian, di sini pada pukul 9 pagi, 9 April lalu.

Peniaga itu didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Noor Dayana Mohamad manakala tertuduh diwakili peguam bela, Firdaus Mohd. Yusoff.

Noor Dayana menawarkan jaminan sebanyak RM2,000 namun Firdaus memohon jaminan terhadap anak guamnya dikurangkan.

“Tertuduh mempunyai empat orang isteri dan mangsa ialah isteri ketiga. Saya percaya anak guam saya seorang yang baik, ini adalah kes pertama dia dihadapkan ke mahkamah,” kata Firdaus.

Nik Habri membenarkan tertuduh dijamin sebanyak RM1,000 selain menetapkan 18 Mei ini untuk sebutan kes.

Tertuduh membayar jaminan tersebut.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0415&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm#ixzz2yvyc9CJg
Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Talian NUR 15999

Hubungi Talian Nur (15999) oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga, dan Masyarakat untuk kes penderaan, kes keganasan rumahtangga, kes-kes domestik dan kebajikan yang lain termasuk penderaan wanita, pembantu rumah dan lain-lain.

Halaman